Ben jij een horecaondermer?
Wij hebben de kennis en verzorgen je administratie!
Als horecaondernemer heb je weinig vrije tijd. En die tijd wil je liever aan andere zaken besteden dan je administratie. Niet iedere boekhouder, administratiekantoor of accountant heeft de kennis van de horecabranche. Daar komen vaak heel specifieke zaken bij kijken. Wij beschikken over de kennis en ervaring om je te helpen met alle administratieve taken van je horecabedrijf.
Misschien werk je al met een boekhouder of administratiekantoor en laat je hen één keer per kwartaal alles voor je bijwerken om nog net op tijd je BTW aangifte te doen. Dat lukt meestal wel natuurlijk, maar geeft het je echt het noodzakelijke dagelijkse inzicht hoe je onderneming er voor staat?. Ben je dan nog op tijd om bij te sturen of om investeringen wel of juist niet te doen?
Wij doen het anders. Wij werken samen met je aan je administratie waarbij jij kiest welke zaken je zelf regelt en welke zaken je liever aan ons overlaat. Wij doen dat samen als partner van Exact Online Accountancy. Via de app of een portaal in de cloud heb je direct inzicht. Inkoopfacturen mail je door of kan je uploaden. Bonnetjes stuur je door via een foto in de app. Je bankrekening is gekoppeld. Zo worden de meest belangrijke dagelijkse boekingen volledig automatisch verwerkt. Je omzetregistratie nemen we dagelijks, wekelijks of maandelijks over uit de kasstaat of de verkoopgegevens uit je kassa-systeem. Veel kassasystemen kunnen deze gegevens automatisch aanleveren.
Wij doen de controle op de juiste verwerking en passen waar nodig de transacties aan. Zo zie jij dagelijks in één oogopslag in de app hoe je ervoor staat. Welke betalingen moet je nog doen. Wat is je actuele winst (of verlies). Zo helpen we jou om snel in te spelen op actuele cijfers en voorkom je verrassingen achteraf.
Heb je personeel in dienst? Dan kunnen we ook de complete salarisadministratie voor je bijhouden. Dit doen we zowel voor oproepkrachten als voor vaste medewerkers. Daarbij houden wij rekening met de juiste CAO's en vezorgen uiteraard ook de aangiftes voor de loonbelasting.
Ieder kwartaal verzorgen wij je BTW aangifte en jaarlijks verzorgen wij de jaarrekening en aangifte inkomstenbelating en/of vennootschapsbelasting.
Heb je hulp nodig met contracten, verzekeringen of financieringsaanvragen? Denk je erover na je bedrijfsstructuur aan te passen? Of heb je hulp nodig met je website of software die je in gebruik hebt? Ook daarvoor ben je bij ons aan het juiste adres.
Bezorgrestaurant
Ben je eigenaar van een bezorgrestaurant en werk je met verschillende bestelsystemen zoals Thuisbezorgd en Ubereats? Heb je een eigen website voor je bestellingen geïntegreerd met je kassasysteem zoals Foodticket of Sitedish? Wij kunnen al deze gegevens eenvoudig combineren in je administratie.
We helpen je ook graag met ideeën en tips om hoge commissies te besparen.
Als bezorgrestaurant maak je vaak gebruik van oproepkrachten. Onze salarisadministratie verwerkt jouw gegevens correct. Je belastingaangiftes en premies worden altijd correct berekend. Dit voorkomt verrassingen achteraf bij een eventuele controle door de belastingdienst.
Penetas Holding BV
Tuinstraat 107 B
3901 RA Veenendaal
KVK: 73169331 BECON: 747245
BTW: NL8593.83.684.B01
IBAN: NL75 BUNQ 2033 6281 59